به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهدی فروزان در گفتگو یی اظهار داشت: اگر چه وقوع چهار زلزله در روزهای اخیر در شهرستان کاشمر منجر به ایجاد اضطراب و دلهره در شهروندان شده اما باید اذعان داشت که زلزله قابل پیش‌بینی نیست اما باید در برابر آن آمادگی‌های لازم را داشت.

وی با اشاره به نشر پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و جمع‌های دوستانه و خانوادگی مبنی بر وقوع زلزله شدید در شهرستان کاشمر یادآور شد: با توجه به اینکه پیش‌بینی زلزله به لحاظ علمی رد شده است از شهروندان درخواست داریم به این قبیل پیام‌های غیر رسمی توجه نکنند.

فرماندار کاشمر با تأکید بر اینکه تنها مرکز اظهار نظر در مورد زمین لرزه‌ها، مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران است خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با توجه به زمین لرزه‌های پیاپی در شهرستان کاشمر، تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و نیروهای امدادی در آماده باش کامل هستند.

وی با اشاره به اینکه کاشمر بر روی گسل معروف دورنه قرار گرفته است، گفت: مطرح کردن فعال شدن گسل درونه تنها یک شایعه است و تا این لحظه نیز مراکز ذی‌صلاح این ادعا را تأیید نکرده‌اند.

فروزان با بیان اینکه مردم باید در برابر وقوع زلزله از آمادگی برخوردار باشند تصریح کرد: خوشبختانه با وجود وقوع چهار زمین لرزه با شدت 5.2، 1.9، 3.8 و 4 ریشتر در شهرستان کاشمر خسارات جانی نداشته‌ایم و تنها در زمین لرزه بامداد چهارشنبه به 277 واحد مسکونی و 15 رشته قنات خسارت وارد شده است.

رئیس شورای مدیریت بحران کاشمر با اشاره به اینکه در حال حاضر و پس از وقوع نخستین زلزله در کاشمر، برخی از شهروندان پارک‌ها، بلوارها و امامزادگان را برای خوابیدن انتخاب کرده‌اند یادآور شد: در این راستا نیز تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف به ارائه خدمت به شهروندان مستقر در این فضاها شدند.

 

منبع : پرتال فرمانداری کاشمر